Informatieavond 8-weekse mindfulness training

Wil je op een ontspannen, laagdrempelige manier kennismaken met mindfulness? Ben je benieuwd naar wat het inhoudt? Of het iets is voor jou? Deze avond gaan we een aantal mindfulness oefeningen doen, vertel ik wat over mindfulness/stressreductie en wat het je kan brengen. Daarnaast krijg je natuurlijk de gelegenheid om vragen te stellen.

Graag even per telefoon/e-mail laten weten of je komt.

Datums
– 26-03-2019, 19:30 - 21:30 uur, Santpoort-Noord    Informatie
– 11-04-2019, 19:30 - 21:30 uur, Santpoort-Noord    Informatie
– 23-04-2019, 19:30 - 21:30 uur, Santpoort-Noord    Informatie

Kosten: € 15,00
Details: na aanmelding ontvang je een mail met details over de avond en het rekeningnummer. Je kunt ook gepast betalen op de avond zelf.
Telefoon Christine: 06 – 37 22 61 74
E-mail: christine@kootstrabulk.nl

Waarom mindfulness?

Met mindfulness ontwikkel je een hogere mate van bewustwording met als effect:

  • je vangt stressprikkels eerder op
  • je leert anders omgaan met niet-versterkende gedachten en gedragspatronen
  • je ervaart een grotere flexibiliteit in het omgaan met het leven
  • je energiehuishouding verbetert
  • je concentratie verbetert
  • je ontspant je makkelijker
  • je ervaart meer geestelijke rust
  • je leeft intenser en bewuster

Wat is mindfulness?

Mindfulness betekent aandachtig zijn, opmerkzaam zijn. Mindful leven betekent met aandacht leven. Meer en meer met de volledige aandacht in het huidige moment aanwezig zijn. Hier en nu. Met mindfulness leer je bewust omgaan met stress en spanning. Je komt nadrukkelijker ‘aan het stuur te zitten’ van je eigen denkgeest en je emoties. Mindfulness brengt ook meer en intenser genieten. Het leven wordt makkelijker en voelt rijker aan.

Mindfulness (aandacht training) is ontwikkeld rond 1970 door de Amerikaanse hoogleraar en moleculair bioloog Jon Kabat-Zinn. Het is gebaseerd op de oosterse traditie aangevuld met westerse psychologische inzichten. Er wordt veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effecten van mindfulness. Deze onderzoeken tonen aan dat mindfulness bewezen effectief is voor het verlichten van o.a. stress, depressie, burn-out, angst, eetproblemen, slaapproblemen, pijn en (chronische) ziekte.

Mindfulness versterkt en consolideert de mentale en fysieke gezondheid. De flexibiliteit om om te gaan met de bewegingen van het leven wordt nog groter.

Mijn naam is Christine Kootstra. Ik ben gecertificeerd mindfulnesstrainer, categorie 1, aangesloten bij beroepsvereniging VMBN. Vanuit mijn eigen meditatiebeoefening ervaar ik veel mooie, waardevolle effecten, zowel op mentaal als lichamelijk niveau. Dit maakt dat ik het belangrijk en fijn vindt deze training door te geven aan anderen.