De-escalatie is belangrijk als u

  • regelmatig te maken heeft met conflictsituaties en niet goed weet hoe hierop te reageren;
  • in uw werk regelmatig te maken krijgt met een conflict;
  • in uw privé leven merkt dat u niet altijd goed om weet te gaan met conflicten;
  • meer zelfvertrouwen wilt voelen in contact met de boze/agressieve klant/patiënt.

Wat u kunt verwachten in onze de-escalatie trainingen

  • twee ervaren communicatie trainers/trainingsacteurs uit de GGZ;
  • een veilig leerklimaat;
  • heldere theorie;
  • veel ruimte voor uw inbreng en vragen;
  • veel praktisch oefenen d.m.v. rollenspelen;
  • veel interactie tussen de groep en de trainers;
  • de trainers kijken altijd naar het ‘waarom’ achter gedrag, niet alleen naar gedrag zelf.

U kunt na onze de-escalatie training

  • in een vroeg stadium oplopende spanning (bij uzelf of de ander) herkennen en deze snel ombuigen;
  • u bent u bewust van eigen uitstraling en stijl en het effect hiervan op de ander;
  • een keuze maken in welk gedrag u wilt laat zien;
  • bewust taal inzetten en weten wat het effect van taal is;
  • áchter het gedrag (van uzelf of de ander)  te kijken en de vraag achter de vraag stellen.

Als u interesse heeft in deze training, neem dan contact met ons op. U kunt onze gegevens vinden op de contactpagina.